Przejdź do głównej zawartości

ŻYCZENIA!

Życzenia wideo już do Państwa poleciały. Czas na życzenia na blogu.


Wszystkim życzymy najlepszego wszystkiego. Smacznego jajka, spokojnie spędzonych Świąt Wielkanocnych. Wyciszmy się, przygotujmy. Życzymy, aby te święta były wyjątkowe!

Dodatkowo zapraszam do obejrzenia świątecznych filmików naszych zdolnych Pań: Kasi Pijanowskiej, Joli Stępień oraz Magdy Brzostowskiej!

 

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

PAMIĘĆ SYMULTANICZNA I SEKWENCYJNA - PROPOZYCJA ĆWICZEŃ

Stymulacja procesów pamięciowych jest w terapii zaburzeń rozwojowych niezwykle ważna. Uczenie się nowych zachowań i nabywanie systemu językowego nie byłoby możliwe bez sprawnie funkcjonujących procesów zapamiętywania. Kilka słów o pamięci... Przed przystąpieniem do ćwiczeń warto wyjaśnić sobie kilka podstawowych terminów dotyczących pamięci. Pamięć symultaniczna odnosi się do przechowywania informacji w prawej półkuli mózgu, odpowiada za zapamiętywanie globalne (całościowe). Dzięki pamięci symultanicznej możemy rozpoznawać: – Twarze i sylwetki ludzi, – Układy przestrzenne dróg, pomieszczeń, miejsc, – Figury i znaki geometryczne,, – Muzykę i układy muzyczne, – Wyrażenia frazeologiczne, utarte zwroty, – Ciągi zautomatyzowane (liczenie od 0 do 10, pory roku, dni tygodnia, numery telefonów, modlitwy itp.) Sprawna pamięć symultaniczna ułatwia dziecku uczenie się całościowego rozpoznawania wyrazów (tzw. czytanie globalne) oraz uczenie się znaków i symboli A...

Grafomotoryka

   Grafomotoryka     to najprościej rzecz ujmując nauka rysowania i pisania. Rozwój grafomotoryki dziecka trwa kilka lat.     Podczas nauki pisania, czynności związanych z poprawnością grafomotoryczną należy zwrócić szczególną uwagę na: - siłę nacisku na kartkę narzędzia pisarskiego, - prawidłowy sposób trzymania narzędzia pisarskiego bez względu na to czy dziecko jest praworęczne, czy lewo, - zachowanie kierunku pisma od lewej strony kartki do prawej, - pisanie nie w pośpiechu, lecz powoli, spokojnie.      Mamy szeroki zakres wyboru ćwiczeń grafomotorycznych. Dziecko może m.in.: - dokończyć rysowanie szlaczków i liter poprzez prowadzenie ołówka po wykropkowanych liniach, - łączyć przedmioty znajdujące się po jednej stronie kartki z ich cieniami po drugiej stronie kartki, - podążać palcem po krętej linii wyrysowanej na kartce, - dokończyć rysowanie wzorów na dzbanku, filiżance, samochodzie itd., - odnajdywać dr...
SAMODZIELNE  DZIECKO Jak wspierać samodzielność dziecka - słuchać, jeśli dziecko mówi „ja sam”, to dać mu szansę spróbować. - stopniować trudności, dążyć do tego, aby dziecko osiągnęło sukces. - nie wyręczać, jeśli dziecko jest w stanie wykonać daną czynność samodzielnie. - wspierać i motywować dziecko: „dasz radę”, „na pewno sobie poradzisz”, „uda Ci się”.      Rozwijając samodzielność naszego dziecka wzmacniamy i wspieramy: - pewność siebie, - poczucie bezpieczeństwa, - podstawowe potrzeby: * działania, * samodzielności, * osiągnięć, - gromadzenie doświadczeń, - otwartość na nowe wyzwania, - motywację do pokonywania trudności. PAMIĘTAJMY Dzieci, które są samodzielne lepiej radzą sobie w nowych sytuacjach, są pewniejsze siebie i mają wyższe poczucie własnej wartości.