Przejdź do głównej zawartości

ŻYCZENIA!

Życzenia wideo już do Państwa poleciały. Czas na życzenia na blogu.


Wszystkim życzymy najlepszego wszystkiego. Smacznego jajka, spokojnie spędzonych Świąt Wielkanocnych. Wyciszmy się, przygotujmy. Życzymy, aby te święta były wyjątkowe!

Dodatkowo zapraszam do obejrzenia świątecznych filmików naszych zdolnych Pań: Kasi Pijanowskiej, Joli Stępień oraz Magdy Brzostowskiej!

 

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

PAMIĘĆ SYMULTANICZNA I SEKWENCYJNA - PROPOZYCJA ĆWICZEŃ

Stymulacja procesów pamięciowych jest w terapii zaburzeń rozwojowych niezwykle ważna. Uczenie się nowych zachowań i nabywanie systemu językowego nie byłoby możliwe bez sprawnie funkcjonujących procesów zapamiętywania. Kilka słów o pamięci... Przed przystąpieniem do ćwiczeń warto wyjaśnić sobie kilka podstawowych terminów dotyczących pamięci. Pamięć symultaniczna odnosi się do przechowywania informacji w prawej półkuli mózgu, odpowiada za zapamiętywanie globalne (całościowe). Dzięki pamięci symultanicznej możemy rozpoznawać: – Twarze i sylwetki ludzi, – Układy przestrzenne dróg, pomieszczeń, miejsc, – Figury i znaki geometryczne,, – Muzykę i układy muzyczne, – Wyrażenia frazeologiczne, utarte zwroty, – Ciągi zautomatyzowane (liczenie od 0 do 10, pory roku, dni tygodnia, numery telefonów, modlitwy itp.) Sprawna pamięć symultaniczna ułatwia dziecku uczenie się całościowego rozpoznawania wyrazów (tzw. czytanie globalne) oraz uczenie się znaków i symboli A

Grafomotoryka

   Grafomotoryka     to najprościej rzecz ujmując nauka rysowania i pisania. Rozwój grafomotoryki dziecka trwa kilka lat.     Podczas nauki pisania, czynności związanych z poprawnością grafomotoryczną należy zwrócić szczególną uwagę na: - siłę nacisku na kartkę narzędzia pisarskiego, - prawidłowy sposób trzymania narzędzia pisarskiego bez względu na to czy dziecko jest praworęczne, czy lewo, - zachowanie kierunku pisma od lewej strony kartki do prawej, - pisanie nie w pośpiechu, lecz powoli, spokojnie.      Mamy szeroki zakres wyboru ćwiczeń grafomotorycznych. Dziecko może m.in.: - dokończyć rysowanie szlaczków i liter poprzez prowadzenie ołówka po wykropkowanych liniach, - łączyć przedmioty znajdujące się po jednej stronie kartki z ich cieniami po drugiej stronie kartki, - podążać palcem po krętej linii wyrysowanej na kartce, - dokończyć rysowanie wzorów na dzbanku, filiżance, samochodzie itd., - odnajdywać drogę w labiryncie, - przyjrzeć się uważnie dwóm

Angażowanie dziecka do obowiązków domowych

W niektórych domach to normalne, że od dzieci oczekuje się pomagania, w innych zaś dzieci w ogóle nie są zaangażowane w tego typu zajęcia. Zastanówmy się dlaczego obowiązki domowe dziecka są ważne.  Zadania domowe na pewno rozwijają dojrzałość w dziecku, rozwijają samodyscyplinę, która później odgrywa bardzo ważna rolę w nauce. Angażowanie w obowiązki uczy pomagania innym. Dzieci, które mają swój wkład w dbanie o dom, uczą się odpowiedzialności i współpracy.  Dodatkowo są świetną czynnościami integrującymi rodzinę, co później rokuję na umiejętność współpracy i integracji w innych aspektach życia np. w szkole, w pracy.  Drodzy Rodzice zachęcamy do angażowania Waszych pociech w tak proste czynności domowe jak zmywanie, sprzątanie, robienie prania, gotowanie. To wcale nie jest  takie trudne ! Pani Patrycja Młot przygotowała dla Was film ,,Jak zrobić pranie - krok po kroku"